poniedziałek, 26 stycznia 2015

DIY masło orzechowe

18 komentarzy:
 


Pytałyście mnie w postach o masło orzechowe, gdzie kupiłam takie bez soli i cukru. I w zasadzie przypomniało mi się, że przecież można samemu zrobić takie masło, nie jest to ani trochę skomplikowane, potrzebujemy tylko:

-Paczuszkę orzeszków ziemnych oczywiście bez soli
-dobry blender ;)

Ja mam blender do bani, obawiałam się że zarżnę go na cacy, więc zrobiłam tylko małą porcyjkę pokazową. Ale szczerze polecam zrobienie masła, szczególnie tym szczęśliwym posiadaczkom niezniszczalnych blenderów:)

wykonanie:
Miksujemy orzeszki partiami, zmiksowane porcje przekładamy do większego naczynia, na końcu miksujemy wszystko razem. podczas pracy dajcie odpocząć parę razy blenderowi. I tyle:) proste i jakie dobre;)



Inne wersje masełka:

sezamowe: można dodać na końcu miksowania parę łyżeczek sezamu.
czekoladowe: łyżka kakao i trochę miodu, stewii lub ksylitolu.
miodowe: można wzbogacić tylko łyżką miodu czyli więcej zdrowia na kanapce
cynamonowe: szczypta cynamonu do masełka i już!
waniliowe: podczas miksowania dodajemy trochę cukru waniliowego.
chili: dodajemy trochę soli i szczyptę suszonej papryczki chili



Do czego możemy użyć masła orzechowego?

Najprościej do  posmarowania pieczywa.
Do babeczek, ciast.
Do owsianki!
Do zupy....: klik


Przypomnieć dlaczego warto jeść masło orzechowe?

Dlatego że zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe które pomagają spalić tłuszcze, a także to źródło minerałów i białka. Resztę dopowie wujek google;)

18 komentarzy:

  1. ha wczoraj robiłam - uwielbiam masło orzechowe takie wąłsnie DIY:)Jem z tostami na sniadanie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kupuje jakieś w intermarche bez cukru albo piotrze i pawle :) Początkowo mi nie smakowało, ale po pewnym okresie je polubiłam :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety ale nie przepadam za masłem orzechowym :) Pozdrawiam i zapraszam na nowy post

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajne. I chyba mam niezniszczalny blender nawet ;p to mogę robić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojejku, aż mnie naszła ochotka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie, bardzo lubię masło orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. OoO. Super pomysł. Takie proste, takie fajne :) Niestety moj blender też jest do bani, ale jak tylko kupię nowy, będę robić te pyszności. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam masło orzechowe :)) Może kiedyś się skuszę i zrobię takie sama :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super :)
    Zapraszam serdecznie TU
    http://fitella.blogspot.com/
    Dieta fit, przepisy, ćwiczenia, naturalne kosmetyki ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie jeden problem, mianowicie brak blendera ;) Ale nie zmienia to faktu, że takie domowe masełko jest na pewno najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam masło orzechowe:) ale jeszcze nigdy ni e robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu kupić blender, jest tyle fajnych przepisów, chyba najwyzszy czas zacząć czytać opinie, co by wybrać dobry jakościowo sprzęt.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  13. I po co tu latać do sklepu? Super łatwy przepis, tylko żeby się blender mi nie spalił :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam masło orzechowe, to moje zdrowe uzależnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Masło orzechowe domowej roboty jest 100 razy lepsze niż ze sklepu. Polecam podprażyć odrobinę wcześniej orzeszki, będą się lepiej blenderowały! :) Zapraszam do siebie po dawkę zdrowych przepisów.

    http://bezglutenowi.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff